donderdag 6 maart 2014

Leuk mandje ..

Het was echt een zooitje in mijn knutselkast. Tijdens het opruimen vond ik nog wat bollen spaghetti en dat bracht me op het idee om een mand te haken voor mijn katoentjes.




Ziet er leuk er geordend uit toch? En het is zo klaar.

Patroon is heel simpel:
Haaknaald 10

toer 1; Haak 12 stokjes in magische ring (12)
toer 2; 2 st in elk st (24)
toer 3; 2 st in elke 2e st (36)
toer 4; 2 st in elke 3e st (48)
toer 5; 2 st in elke 4e st (60)
toer 6; 2 st in elke 5e st (72)
toer 7; nu gaan we omhoog. 1 st in elk st alleen door de achterste lus.
toer 8 t/m 10; in elk st 1 st (72)
toer 11; 1 v in elk st

afhechten draden wegwerken en klaar!
TIP; ik begin elke toer met 2 losse en een stokje in dezelfde steek, ik eindig elke toer met een hv in het 1e stokje van de toer. Dit doe ik omdat ik de naad dan mooier vind, het valt dan niet op waar je toer begint en eindigt! (dit doe ik overigens ook zo met mutsjes etc. waarbij je stokjes haakt)

(Je kunt de maat natuurlijk makkelijk aanpassen door meer/minder toeren te gebruiken)
De diameter van deze mand is ong 34 cm

En jawel, het is me gelukt. Ik heb een eigen Angels Handmade Facebookpagina aangemaakt!
Klik hier om een kijkje te nemen en ik zou het heel erg leuk vinden als jullie mijn pagina ook 'liken' :):)

Dit was het weer voor vandaag,
fijne avond allemaal,
liefs,
Angel



3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie mand heb je gemaakt, goed idee om je katoentjes zo op te bergen! Het lijkt mij leuk om 'm eens als tijdschriftenmand voor mijn dochter te maken, die laat haar Donald Duckjes altijd overal slingeren! Dank je wel voor de beschrijving!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk mandje zeg! Mooie kleuren ook :D
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gelukt!
    Je wolbolletjes zien er in ieder geval heel tevreden uit!

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen